2021. május 20., csütörtök

Nem vagyok PC

 Elnézem mostanábana mindenféle könyv adaptációkat és azon kattogok, hogy értem én, hogy a művészi szabadság, de amikor egy történelmi személy kap más bőrszínt vagy nemi identitást, esetleg szexuális irányultságot a PC nevében, úgy hogy az eredeti sztoriban ilyenről szó sincs, akkor azért valahol ez végtelenül tud zavarni. 

Nagyon sokan akadtak ki, szerintem joggal, a Bridgerton sorozatra, ahol az angol királynő fekete lett. Mert az angol királynőről van szó, és hát ő sosem volt fekete. Sőt, azt hiszem az angol királyi családba most először került színes bőrű Henry feleségeként.  
De ugyanez  volt anno a Szépség és a Szörnyeteggel, mondjuk ott csak hájp ment akkörül, hogy Gaston szolgája meleg. 

Közben azon filóztam, hogy mennyire érdekes, hogy a Kenneth Branagh féle Sok hűhó semmiértben, egyáltalán nem zavaró Denzel Washintgon jelenléte, még akkor sem, ha Keanu Reeves testvére a sztori szerint. Mert egyszerűen annyira természetesen és jól adja, hogy tényleg nem fontos. 

Viszont azt érzem, hogy mostanában csak azért, hogy változik egy karakter rassza vagy neme, mert KELL, ahogy régen a kötelező néger is kellett meg a kötelező ázsiai. 

Ebből a legjobb most ez itt, ami ugyan csak egy fikció, de könyörgöm....

https://www.mafab.hu/article/ok-alakitanak-a-gyuruk-ura-foszerepeit-ha-2021-ben-forgatnak-19?fbclid=IwAR1GGXIV9eqF6OAofXEfF2GktL93MSWywR_WMIk3g8bKGbql7xRe42OTVao

Vagy csak én szeretem, hogyha egy történelmi személy, vagy regényszereplő leírásában benne van, hogy nő, férfi, fehér, fekete, rózsaszín, átlátszó, akkor a vásznon is ez köszön vissza? 

Nincsenek megjegyzések: