2018. január 11., csütörtök

Mieert

Megyek en bele rendszeresen olyan vitakba,amiket fanatikusokkal vivok...

Tema most,isme Gereb Agnes meg az otthonszülés. Juhu. Bar meg messze vagyunk attol,hogy nalunk téma legyen ez, de en biztosan nem szulnek otthon.
Vegiggondolva a felmenoimet,nem lenne jo otlet.
Es amikor leirom,hogy miert meg miert nem tartom jo otletnek azt,hogy valaki otthon szuljon,akkor en vagyok a hude szemet meg a hude nem ertem meg oket.
De megertem,csak nem ertek egyet. Mert azt gondolom,hogy ma kishazank egyszerűen nem all erre keszen. Nincs annyi korhaz,azok is csak a nagyobb varosokban vannak kozel, nincs ra felkeszitve az infrastruktura sem. Akkor mar inkabb a szuleteshazak.
Akkor jonnek azzal,hogy regen a nok. Regen a nok mondjuk belehaltak a szulesbe,meg a gyerek is belehalt a szulesbe egy olyan probléma miatt,ami ma a korhazban kezelheto es mindketten tulelik. A terhessegi toxemiarol nem is beszelve. Vagy arrol,hogy valaki elverzik,mert elpattan valami.
Ezeket otthon nem tudjak kezelni...

De persze belemegyek a vitakba,mert hulye vagyok(es epp raerek) es mindiiig elfelejtem,hogy fanokkal nem szabad vitatkozni...

4 megjegyzés:

napraforgoo írta...

Én se szeretek ilyenekbe belemenni, de így szülés előtt eléggé érzékenyen érint a téma. És én meg veled nem értek egyet, holott nem akarnék otthon szülni. Az megy félre szerintem, hogy attól, hogy te, és a te családi anamnézised szerint az otthonszülés veszélyes, azt nem akarod megérteni, hogy másnak ez nem az. Tényleg nem. Nem veszélyesebb, mint bármi, az élet például. Mert tragédiák történnek a kórházban is, mindenhol hoznak példákat.
Na de a lényeg az, hogy amiért az egész otthonszülés mozgalom kialakult az az, hogy ne piszkáljanak bele feleslegesen a folyamatba. És szerintem az otthonszülök nagy része szivesen menne kórház közelébe olyan helyre ahol ez biztosított, csak sajnos erre nincs felkeszulve kishazank, nem az otthonszülésre. Mert arra fel van. Szigorú szabalyokkal, szakkepzett dulakkal, szülészekkel, készenléti korhazzal stb.
Nekem nem volt rossz a szulesem, ugyanahhoz az orvoshoz megyek most is, de: honapokkal utana jottem rá, hogy mennyire el van ez az egész medikalizalva, es én is aldozata lettem az orvos kenyelmenek, hogy munkaidoben szuljek... Amikor ott van az ember, csak az a fontos, hogy egeszsegesen mehessunk haza mindketten, de biztos, hogy rutinból kell inditani, vagni, csaszarozni? A komplikációk abból is adódnak nagyon sokszor,hogy sürgetve van az egész folyamat. Nekem azzal az indokkal repesztettek burkot, hogy "más ilyen összehúzódásokkal már vajúdik". Ok. Akkor lehet hogy egy napon belül jövünk is vissza a 2 perces fajasokkal, csak elotte van ideje a dolgoknak kitagulni, es nem kell kivul-belul osszevarrni utána.
Szóval hidd el, hogy a többség nem divatból, és nem "élményért" akar otthon szülni, hanem ezt a sok rutinszerű szart akarja kihagyni, amivel betegségként kezelik a szülést, amit minél hamarabb el kell intézni.
Az nincs rendben, ha az van a fejekben, hogy ezt CSAK orvosi segitseggel, beavatkozassal lehet csinálni, mert magától a nő nem képes rá. Hogy kórházban KELL maradni utána 3 napig, mert "bármi lehet". Igen, pont ugyanaz a bármi, ami a 4-5. napon...

Elf írta...

Vslahol a köztes utat kellene megtalalni. Ahogy Ildi irja. Az elso otthon meghalt volna a masodik nem nekem.de hat ki tudja ezt elore?

írta...

Ildi az én véleményemet is elmondása, de ki is lehet terjeszteni: a kórház, az egészségügy ne 1 db munkadarabot lásson már a betegben, a szülő anya személyében, az újszülöttben, és akkor kevesebben fogják problémának látni a kórházban szülést. Maga a bevonulás is jókora stressz önmagában, a tárgy-lét és a kiszolgáltatottság csak riasztóbbá teszi a kórházi ellátást - betegként épp úgy, mint szülő nőként. Az a biztonság, amit az intézményi ellátásnak adni kellene, valahol elvész. Az egész problémát értelmetlennek tartom általánosságban megítélni, de fontosnak az egyes esetek egyedi szintjén.

Mellékvéleményem, hogy az egész túl van fújva, mert találtak egy elszánt bűnbakot Geréb személyében, akibe jó nagyokat lehet rúgni, mert valami mindig visszapattan róla. És ez rohadtul alkalmas a valódi problémák elkenésére.

És ezzel nem ellened beszélek, Rabyn, értem és látom a Te igazságokat is - meg azt a végletesen aljas szemétséget az igazságodon innen és túl, ami a közélet manipulálására kipellengérez elhivatott embereket, szembefordít egymással a saját érveiket és érdekeiket jogosan védő, jószándékú csoportokat, akik simán meg kellene férjenek egymással.

írta...

Bocs, tableten írtam, az autocorrect nem híve az értelmes mondatoknak :)