2019. május 13., hétfő

Matematika érettségi

Én legendásan hülye vagyok matekból. De tényleg. Egyszerűen nem àll rà az agyam, hamarabb értem meg az összefüggéseket történelemből vagy elemzek le egy verset(pedig utàlok verset elemezni) mint hogy megoldjak egy középiskolai matek érettségit még egyszer.
A mostani matekot viszont végigpörgettem pénteken, két màr besörözött matekból okos emberrel.
Azt kellett megàllapítanom,hogy baszki ezt még én is meg tudnàm írni. Egy függvénytàbla kell hozzà és a kettes biztos meglenne. Aztàn ràjöttem miért érezhették nehéznek.
Tele van olyan matematikai szakkifejezéssel,hogy módusz, mediàn, unio, halmaz, befogó,àtfogó stb.
Hàt nyílvàn nehéz annak,akinek fogalma sincs arról,hogy ezek a szavak mit jelentenek. De könyörgöm egy egy érettségi, hàt nehogymàr épp ez ne menjen.
Volt olyan feladat(a fagyis) ami konkrétan harmadikos tananyag, oké mi képletet nem tanítunk hozzà, de ha tudom,hogy ez kombinatorika, akkor csak kikeresem a képletet és kiszàmolom.

Egyébként rànéztem a magyarra is,ha màr és meglepődve néztem,hogy valóban egy szövegértés és két fogalmazàs van benne oszt csók?

És ezen rinyàlnak? Tényleg?

1 megjegyzés:

snufi írta...

nálunk is voltak megjegyzések, hogy hát lehetett volna könnyebb is, pedig nálunk két osztály kőkeményen matek tagozatos, az egyik ebből spec matek (egy héten 9 matekjuk van). jó, mondjuk biztos nem ők rinyáltak :DD de nálunk alapvetően kemény az oktatás, és nálunk is volt negatív visszhangja, amin csodálkozom. viszont a feladatokat nem láttam.