2021. január 16., szombat

Szabad orvosválasztást!

Van most a balhé,hogy nem lehet szabadon orvost választani, annál szülj, aki épp bent van. Megy a pro-kontra, sokan vannak azon az állásponton,hogy hár mindegy, a gyerek így is úgyis kijön, másoknak meg döntő fontosságú az orvos személye. 
Én az utóbbiak mellett vagyok. Bár az elején nem akartunk orvost fogadni, de nem bántam meg,hogy sikerült a választott szakemberekkel szülni. 

Akik szerint full mindegy,hogy ki van bent a nővel ilyenkor, ki hozza meg esetleg a döntést,hogy milyen beavatakozás legyen, attól megkérdezném, hogy neki mindegy lenne ki a fogorvosa? Ki a házidoki? Ki műti az aranyerét? 

Mert tételezzük fel, sikerül megcsípnie az ország legjobb szakemberét, mondjuk térdműtétnél. Ettől a műtéttől függ,hogy fog-e tudni járni. De a műtét napján csak az műtheti,aki épp bent van, és valamiért nem a saját orvosa és nem tudnak halasztani se. Mit reagálna ilyenkor az ember? 
Vagy a fogorvos, nem akárkinek nyitjuk ki a szánkat, tudva hogy fájdalmat fog okozni. Kb.akkor éreztem magam annyira kiszolgáltatva, mint a szülésnél,mint amikor a térdem műtötték vagy a fogamat csinálták. Mind a két esetben fontos volt, hogy ne egy idegen dolgozzon velem/rajtam. Mert nem mindegy,hogy ilyenkor az emberrel hogy beszélnek, hogy mennyire figyelnek,hogy esetleg ismerik-e az előzményeket, hogy ne nevessék ki, ne basszák le! 

A szülés után a kórházban, jött vizitelni egy doki, nem tudom a nevét, ott feküdtünk a szobatársammal, ő császárosként, én hüvelyi szülés után, mindketten fájó testtel, én még aggódtam is, mert a lányom sárga lett, és meg mertem kérdezni, hogyha ma hazamehetünk, engem nem kellene-e megvizsgálni esetleg. A dokin látszott,hogy a háta közepére kíván, különben is, minek kérdezek, de azért kitakart, megnézett egy pillantás erejéig... Amikor a szobatársam kérdezni szeretett volna, belefojtották a szót, pedig csak annyit akart tudni, hogy kaphatnak-e egy kis segítséget a cuccok felhozásában, mert a férje a 2 éves lányukkal jön és a kicsi nem jöhet be a kórházba. 
Elképzeltem,hogyha ezzel az orvossal kellett volna szülni, biztos lebaszott volna,hogy nem fáj az annyira... 

A másik az,hogy a felfogadásért fizetünk. Nem. Azért fizetek,mert ha felfogadom, akármikor, a szabad idejében is írhatok neki, kereshetem, akár hajnal kettőkor is hívhatom,hogy beindult a buli. Az idejét fizetem meg. 
Annyit,amennyit én gondolok. 
Nem kell,nem kötelező élni ezzel a lehetőséggel, de legyen adott,hogyha úgy érzem, akkor annak a segítségével, kísérésevel hozom világra a gyerekem, akit én választok, ahogy annak nyissam ki a számat, annak a kése alá feküdjek, ahhoz menjek le ha influenzás vagyok. 

Vagy akkor mondjuk ki,hogy egyáltalán nincs lehetőség orvost választani, sehol,magánban sem. 

1 megjegyzés:

Isabella Charlotte írta...

Sürgős hitelajánlat.
Üdvözlet, sürgős szükség van-e sürgős kölcsönre, számlák befizetésére, ingatlanvásárlásra, üzletre stb. Megbízható hitelező társaság? Ez a lehetőséged. 2% -os kamatozású hiteleket kínálunk. Kérjük, küldjön nekünk egy e-mailt a kölcsönről: (inforamzanloan@gmail.com)