2013. november 3., vasárnap

Boldog kis buborék:)

Pénteken este átjött Thereon, és megnéztük a Mission Impossible 3-at. Azt kell mondanom, hogy elég ratyli rész lett, hiányzott belőle a megszokott humor és a mellékszereplők sem voltak eléggé hangsúlyosak, ellentétben az első és a második résszel. Aztán beszélgettünk a sötétben fekve, mindenféléről, és hamar el is aludtunk.
Szombaton elmentünk az idegenvezető csoporttal az Operába, és sok érdekes dolgot tudtam meg. Például hogy alig 3 kg. aranyat használtak fel a díszítéshez, hogy Sissinek saját páholya volt, hogy a királyi páholyt ma már csak és kizárólag a protokoll vendégeknek nyitják ki, nekik is csak különleges esetben, hogy több terme is van az Operának és igazi társasági élet folyt, hogy a legfelső szint a szegényeknek volt fenntartva, és külön bejárat van hozzá, hogy a mi Operaházunk ugyan kisebb, mint a bécsi, de sokkal szebb, és ezért Ferenc József meg is volt sértve, hogy, ha jól emlékszem Sissi saját szobájában még mindig az eredeti képek és drapéria vannak a falon, mert miután a királyné meghalt lezárták a szobát és senki se léphetett be, és a 4 évszak esszenciáját próbálta megfesteni egy festő, hogy a színpad kb. 48 méter mély de ezt csak ritkán lehet látni (én láttam!), hogy a zenekari árok mozgatható, hogy egy 16 tonnás vas függöny van a színpadon tűzvédelmi okokból, hogy van egy dohányzó folyosó (ma már nem erre használják) és régen ott bújtak el a szerelmesek, hogy Munkácsy kiállítás van az egyik teremben (és baromi büszke voltam magamra, hoyg felismertem a képeket!) és hogy aznap este épp a Madame Butterfly állt színpadra, és ezen én vagy 10 percig nevettem.
Jó volt, hogy ugyanazokat vettük észre fotótémának (nem lehetett fotózni), hogy kézen fogva nevetgélve mentünk, hogy mind a ketten figyeltünk arra, amit az idegenvezető mond, hogy mind a kettőnknek tetszett.
Aztán átmentünk a Bazilikába, amiről szintén sok érdekes dolgot mondott a néni, például, hogy azért Bazilika, mert ezt a rangot adományozta neki valamelyik pápa, (Bazilika minor, mert Bazilika majorok csak Rómában vannak, rögtön négy is), hogy ott van a Szent Jobb (egy összeaszott jobb kéz, amit István királynak tulajdonítanak) és hogy a nagyharang alapanyagát a németek dobták össze, mert az előző harangból ágyút öntöttek.
Utána sétáltunk a Duna partján, egészen a Fővám térig és vettünk húst a hentesnél, és a séta közben beszélgettünk, meg fotóztunk, meg nevettünk, és szép volt minden. Csak azért nem sétáltunk tovább, mert már elfáradt a lábunk, és éhesek is voltunk.
Itthon egy kicsit pihentünk, Thereon el is aludt, én meg főztem rizottót, és parmiganoval ettük és közben megnéztük a Mission Impossible utolsó részét, és megállapítottuk, hogy ez jobb, mint a kettes-hármas mert legalább nevetni lehet rajta, nomeg a mellékszereplők is jobbak, de Tom Cruisenak kb. az első 20 perc után halottnak kéne lennie, arról nem is beszélve, hogy hótziher, hogy a százharminc valahány emelet magasban, nem tudna így mászni a tükörsima üvegfalon. De azért jó volt.
Este átmentünk Thereonhoz és beszélgettünk és hülyeségeket álmodtunk mind a ketten, és meleg is volt, de jó volt.

Most minden jó volt, és minden szép volt és most én kicsi boldog buborék vagyok:)