2014. november 9., vasárnap

Smaug pusztasága

Amikor elkezdtek kijönni a Hobbit filmek, én negyedannyira sem lelkesültem be, mint a többiek. Nem néztem meg az előzetest számtalanszor, nem tettem a telefonomra csengőhangnak a törpök dalát, és kétkedve fogadtam magát a filmet is. Közben persze kimentem Genovába és kisebb gondom is nagyobb volt, mint a hobbit film.
Aztán, amikor hazajöttem és megnéztük, és elvarázsolt és benne ragadtam a történetben, és a szívemhez kezdett nőni, akkor már fontos lett a számomra.
Tavaly már-már vártam a bemutatót, a premierre mégsem mentem el, több okból is(például másnap dolgoztam és akkor nem tudtam szabit kivenni).
Miután most megjelent az utolsó előzetes, amit már tizenötször láttam, a zenéje a telefonomon figyel, borzasztó lelkes lettem.
Tegnap este megnéztük a Smaug pusztaságát Thereonnal. Valahogy ez is olyan, mint a Gyűrűk Uráknál volt, hogy tulajdonképpen ez az igazi film. A bővített  verzió. Sok kis apróság van benne, ami kiegészíti a történetet, de ezek is kellenek. Sajnálom, hogy a moziba nem kerültek be.
Miután megnéztük azon járt az agyam, hogy annyian fikázzák ezt is, meg a Gyűrűk Urát is. Persze nem hibátlan film, melyik lenne az? (jó oké, tudok számomra hibátlan filmet említeni) De vajon, ha a törpök ábrázolása megmaradt volna Tolkien-hűnek, akkor élvezhető maradt volna a film is?
Ha a látványvilágot nem így dolgozzák ki, ha a történeten nem csavarnak ennyit, akkor is érdekes film lenne, ami leköt 3 órára egy nem Tolkien rajongót?
Elég csak megnézni a korábbi próbálkozásokat (tegnap tartottam belőle előadást), mennyire nem lettek sikeresek, pedig sokkal könyv hűbbek (például állandóóóaaan énekelnek bennük ÚRISTEN).

Nekem tetszik így, ez a történet, és nagyon nagyon remélem, hogy az utolsó rész nem fogja ezt elrontani. Hogy amikor majd december 17-én éjjel beülök a moziba, és elindul a film, akkor ugyanazt fogom érezni, mint eddig mindig, ha a Jackson-féle filmeket néztem.

Hogy a szereplői élnek, hitelesek, szeretnivalóak.

Hogy Középföldén vagyok.

Nincsenek megjegyzések: