2017. november 22., szerda

Az Ajtó

Szabó Magda egyik,ha nem a legerősebb regénye ez. Amikor olvastam,már akkor kiakadtam azon,hogy az írónő mennyire mérhetetlenül önző volt.
Kb.egy hónapja megnéztük anyuval meg a húgommal a Spirit színházban a darabot. Ajánlom mindenkinek,megdöbbentő élmény volt.
Van egy jelenet a könyvben,amin már akkor is elbőgtem magam,amikor olvastam,mert kegyetlen. (És itt most spoiler következik).

A főszereplő,Emerenc vendéget vár,aki nem jön el. Nem emlékszem pontosan a könyvben mit tesz, azt tudni lehet,hogy fontos vendég. Készül nagyon. Mivel nem jön minden,amit főzőtt-sütött neki kidobásra kerül. Minden.
A darabban csak simán hallani,ahogy összetörnek az edények.
A film,mert igazából erről akarok írni, szerintem erre az egy jelenetre épült fel,és túl korán ellövi.
A filmben lesz egy kutyája az író házaspárnak, és amikor jön a telefon,hogy a várt vendég nem jön, vele eteti meg zokogva az étel egy részét Emerenc, erre ér haza az írónő és rákiált,mire Emerenc elkezdi ütni a kutyát,aztán simogatni csókólgatni és bocsánatot kérni tőle.
Brutálisan erős jelenet és Helen Mirren hozza a tőle elvárt alakítást. Fel sem merült bennem,ahogy este néztem a filmet,hogy amit látok az színészet, ahogy a színházban sem,ahol Hegyi Barbara alakította Emerencet.

Durván érzelneket felkavaró sztori ez. Főleg,hogy most amúgy is kicsit feldúlt vagyok,mert mikor máskor találja meg az öcsém a nagyszüleim SOAH videóit a neten(apa rakta fel) ha nem most.
Tegnap megnéztem a nagymamámat,de erről majd egy másik posztban írok.

Nincsenek megjegyzések: