2019. augusztus 1., csütörtök

Zaklatás-e

Tele van a falam a legutóbbi zaklatós történettel és az egyik kommentfolyamban konkrétan támadó hangvételű reakciót kapott egy ismerősöm,mert le merte írni,hogy aki bárban dolgozik, annak fel kell készülni a seggtaperolásra.

Az jutott erről eszembe,hogy azt hiszem ott van a fő probléma, hogy még mindig képtelenek vagyunk megérteni,hogy mindenkinek máshol van a határa. Van akinek a seggrecsapás belefér,van akinek már az is zaklatás ha megjegyzi egy pasi,hogy "jó a csöcsöd!"

Számomra a zaklatás az, amikor megkérem a másikat,hogy ne csináljon valamit,és folytatja. Mert előtte honnan tudhatná,hogy nekem hol a határ, főleg ha mondjuk egy bárban pincér vagyok és a kolleganőm,aki szintén pincér még rá is játszik,ha valaki taperolja.
Ha valaki annak ellenére nem áll, hogy kifejeztem SZAVAKKAL hogy nekem ez nem oké, akkor a második körben olyan ordas nagy pofont keverek le,hogy a fal adja a másikat. Ha ezek után sem hagy békén,na akkor jön a feljelentgetés és a többi.
Nyílván itt az egyszerű esetről van szó,hogy a seggemre csap, a mellemhez ér, esetleg megpróbál lesmárolni. Ami ennél durvább,azért én is rögtön a rendőrségre mennék.

A gyerekeknek is azt tanítjuk,hogy először szóban jelezzék,ha valami nem oké.
Volt egy diákom,aki mindenkit nekifutásból jó szorosan megölelt. Elég volt egyszer szólni neki,hogy finomabban,hogy a kollegámat ne nekifutásból,mert férfi és senki se szereti ha a kényes részeken lefejelik, és az osztálytársai is meg tudták értetni vele,hogy nem mindenki szereti,ha hozzáér.
De ehhez kellett az,hogy kommunikáljanak,mert mindenkinek máshol volt a határ.
Van olyan kollegám,akit puszilgathatnak a gyerekek, engem nem. Sőt én azt se szeretem ha simogatnak. Megölelni, azt bármikor lehet. Hozzámbújni, a kezemet megfogni, simán. De a simogatáshoz, pláne a puszihoz ennél szorosabb kapcsolat kell,mint a tanár diák.

De visszatérve az eredeti témához, azt hiszem azt kellene megtanulni,hogy mindenkinek máshol van a határ és ahhoz,hogy ezt a határt tudjuk,kommunikálni kell. Illetve hogy nagyon nem esik ugyanabba a kategóriába egy részeg seggfogás egy bárban, és egy nemierőszak.

Nincsenek megjegyzések: