2016. október 3., hétfő

A tegnapi nap margójára

Tegnap a boltba menet gondolkodtam. Néztem az embereket, sokan jöttek-mentek az utcán. A játszótéren egy csomóan fociztak, felnőttek a gyerekekkel.
Átlagos vasárnap délutánnak tűnhetett.
Volna.

Mert a játszótértől nem messze volt az egyik hely, ahova be lehetett menni szavazni. Néztem az embereket akik ki-be jönnek onnan és próbáltam kitalálni mire gondolnak. Elhiszik ezt a sok hazugságot, amit a kék plakátok hirdettek, vagy sem? Vajon ők is összevesztek barátokkal, családtagokkal a témán?
Vajon hány kapcsolat (baráti,családi esetleg párkapcsolat) ment gallyra most emiatt az egész miatt.

Aztán eszembe jutott a kokárdás szavazás, ahol ugyanezt csinálta a fidesz, csak akkor a parlamenti választások miatt. Megosztott, egymásnak uszított embereket, gyűlöletet keltett, és lám közel húsz évvel később még mindig tart.
Mi, akik akkor még az általános iskola padjaiban ültünk, ránk is hatással volt. Hiszen most az én generációm tagjai mentek egymásnak véres szájjal. Kiabáltak egymásra kígyót-békát. Olyan emberek vetették meg egymást, akik korábban együtt voltak a bajban.

Szerintem ez borzalmas. Mert amikor majd tényleg baj lesz, amikor majd tényleg fenyegeti az országot valami, akkor ezek az emberek fognak egymásra lőni, egymást feladni, egymás halálát okozni.

És vajon húsz év múlva, a mai iskolapadban ülő kamaszok, mit fognak mondani?

Nincsenek megjegyzések: