2017. május 14., vasárnap

Így jártam anyátokkal

Anno,amikor a sorozat futott, en nem neztem. Allandoan ebbol idezgetett mogyi meg mirrand es egeszen egyszeruen tultoltak es nem erdekelt. Sok volt(dr.Whot is ezert nem nezek sot a Tronok Harcat is ezert nem olvastam sokaig). Szoval most valamiert elkezdtuk nezni Bokival a sorozatot meg valamikor februarban. Ma fejeztuk be.
En meg anno olvastam az utolso reszt, szoval tudtam,hogy mi lesz a vege.
De igy is jo volt. Pontosan azokkal a problemakkal foglalkozik a sorozat,amiben mi most benne vagyunk. A felnovesrol,felelossegrol,hazassagrol stb. Szoval aktualis elegge. 2005-ben,amikor indult, nekem meg nagyon nem lett volna az.
Mindenkepp akartam rola irni egy blogbejegyzest, kvazi kritikat,velemenyt.
A sztorik: a sztorik jok. Jol vannak megirva, hogy a poenok a helyzetek, a fordulatok. Volt egy-egy pillanat,amikor meg a szemem is konnyes lett vagy epp fellegeztem vagy nevettem a karakterekkel.

A karakterek:
1. Ted. Ilyen ember nincs. Lathatoan okosabb es muveltebb a baratainal, akik kozul talan csak Lily erti a motivacioit. O a tarsasag apukaja,aki osszetartja a bandat. A kedves kutyaszemu srac,akinek a karaktere nem sokat fejlodik,egeszen az utolso evadig.
2.Lily. Ha valakivel total egyutt tudok erezni,az Lily. Egeszen hasonlo hozzam. Oszinte, infantilis, de kozben baromira a melyere lat mindenkinek. O az,aki a tarsasag anyukaja, a nagy igazsagok tobbseget o mondja ki, es o az,akit senki se vesz komolyan, pedig az igazan fontos titkokat megtartja.
3.Marshall: Rajta keresztul mutatja meg a sorozat,hogy milyen felnoni. Felelossegteljesnek lenni egy kapcsolatban, apava valni. Szeretni es szeretve lenni.
4. Barney. Bevallom,nekem az o karaktere tetszett a legjobban. Az "eljunk a manak" nocsabasz,akinek mindez csak egy rohadt nagy poz es kozben kepes elrepulni Lilyhez,hogy az menjen vissza Marshallhoz, kepes olyan agyafurtan csinalni a dolgait,hogy utolag csak bazdmegolsz rajta. Zsenialis ahogy a vegere teljesen atalakul a karaktet,foleg,amikor a kezebr veszi a lanyat. Neki vannak a legmeghatobb es a legviccesebb jelenetei is a sorozat folyaman.
5.Robin. Namost.... A legonzobb mindenki kozul. Valahogy ugy fogalmaztam meg szoban Bokinak,hogy o az,akit valamiert mindenki maganak akar,holott o sokkal de sokkal kevesebbet rak bele egy kapcsolatba,mint amit kap. Mert azon kivul,hogy megszervezi Barney legenybucsujat, mit tesz erte? Vagy Tedert? Mikozben a ket fiu a csillagokat is lehozza neki az egrol. Egyedul akkor tudtam vele egyutt erezni,amikor kiderul,hogy meddo. A 9 evad alatt sem jottem ra,hogy mit esznek rajta a ferfiak.

Es vegul az anyuka. En baromira sajnalom,hogy igy lett vege a sorozatnak. Egy nagyon cuki es szeretheto karakter, en biztosan tobb jatekidot hagytam volna neki Teddel.

A mellekszereplok: Jok voltak. Jol eltalaltak a szuloket, Rajidot, a Kapitanyt, Ted csajait, Barney csajait. Szerintem sikerult jo gardat osszevalogatni.

A hangulat: Nem ertek egy Szirmaival abban,hogy ebben a sorozatban nem volt drama. De volt. Csak nem azon volt a hangsuly. Gergo azt is kifogasolja,hogy Lily meg Marshall milyen szulok, pedig szerintem nem rosszabbak,mint barmelyik szuloparos. Az o kritikaja a sorozat utolso elotti evadanal keszult. Kiszamoltam,hogy akkor a sorozat kezdetekor ot sem epp azok a problemak foglalkoztattak,amirol a sorozat szolt.
Egy csomo helyen olvastam/mondtak,hogy az evadok alatt csokkent a szinvonal. En ezt csak az utolso evadnal ereztem,ahol nem is egyszer tettem fel a kerdest,hogy "Mit szivtak a keszitok???" En meg a lezarast is ertem. Bar az ember kamasz gyerekei nem mondanak olyat,hogy "anya meghalt 6 eve menj es keresd meg Robin nenit!" Amugy kb.10 ev jutott Tednek es Tracynek,ami eleg szomoru. Viszont olvasta Boki,hogy a gyerekekkel keszult felveteleket jo elore felvettek, szoval eleg koran tudtak,hogy erre fog kifutni a sorozatuk.

En orulok,hogy most lattam a sorozatot, hogy abban az eletkorban neztem meg,amikor a sorozatbeli dolgok valossa valnak. Mert 23-24 evesen nem biztos,hogy tetszett volna.
Olyan ez,azt hiszem,mint az ifjusagi regenyek. Felnottkent mar nem ugy es az tetszik benne,mintha egyidos lennel a karakterekkel.

Amire nagyon jo ez a sorozat,hogy beszelgetesi alappt ad mindenfele temakrol. Munka, baratok, csalad,gyerek,eskuvo,nyaralas, eletmod,szoval tenyleg eleg sok mindenrol.

Most keresunk valamit,amit ezutan nezhetunk es jo.:) mert lassan elfogynak a szorakoztato sorozataink es csak a kemenyebbek maradnak meg.

1 megjegyzés:

mogyocska írta...

Dokik!!! nézzetek Dokikat :D