2016. március 24., csütörtök

Babák

Lassan tenyleg mindenkinek csaladja lesz, es azon gondolkodtam, mitol fugg az, hogy egy kisbaba milyen.
Ahogy elnezem a barati koromet, azt vettem eszre, hogy ott, ahol mind a ket szulo akarta, es varta a porontyot, mintha kevesebb lenne a problema, mint ott, ahol nem igy volt.
Vagy csak, mivel ketten vannak ra, konnyebben viselik az anyukak is a terheket es kevesbe faradnak el.
Nezem a sok kis porontyot es a szuleiket es annyi minden latszik ugy is, hogy nem mondjak ki. Ott ahol vartak a babat, mintha nyugisabb, kevesbe problemasabb lenne az egesz. Ott ahol, a szulok kozott problemak vannak, a gyerek is nyugosebb hisztisebb, tobbet sir, nehezebb vele.
Ez persze kesobbre is igaz, hogyha anya es apa kozott valami gond van, az meglatszik a gyereken is. Akkor is ha zart ajtok mogott veszekednek.

Olvastam egy cikket arrol, miert nem szabad a gyerek elott veszekedni.
Hogy mennyit arthat es mennyire rosszat tesz a kis lelkenek.
Nem tudom. Szerintem rosszabb az ha fojtott hangon veszekszunk es a gyerek csak a feszkot erzi, mintha kiuvoltozzuk magunkat aztan rohogunk rajta egy jot kesobb.

Aztan az is eszembe jutott, hogy olvasaltam egy cikket a Pikler Emmi modszerrol es hogy mennyire szimpatikus volt. Hogy anya nem a gyerek rabszolgaja, hogy hagyja a kolykot egyedul lenni, mert a pici babanak is kell neha az, hogy ne logjanak rajta.
Egyszer tuti elolvasom az egesz konyvet a temaban, mert a cikk alapjan azt hiszem ez all hozzam a legkozelebb.

Aztan olvastam Downos babakrol es azon filoztam, vallalnam-e ha Downos lenne. Azt hiszem, ha csak az, akkor igen. Mert egy downos embernek van lehetosege az onallo eletre. Azt hiszem nekem ez az egyik legfontosabb. Hogy a gyerekeim majd kepesek legyenek az onallo eletre es ne kelljen kotelezo modon masokra szorulniuk.

Ezt pedig, hogy onalloak legyenek, mar egeszen pici korukban el kell majd kezdeni. Peldaul azzal, hogy amirol tudom hogy kepesek ra, ne csinaljam meg helyettuk. Hogy mindig meghallgassam oket. Hogy megtanuljanak varni. Hogy megtanuljanak kuzdeni valamiert es ne adjak fel.

De hat erre nagyon jo kis peldakepek vannak a csaladban. Kezdve a dedszuleikkel nagyszuleikkel, es hat se en se Boki nem az a felados fajta.:)

Nincsenek megjegyzések: