2013. augusztus 21., szerda

Az allamalapitas unnepe

Valahogy az en eletemben hagyomanya van annak, hogy barmilyen is legyen az idojaras, megnezem a tuzijatekot a Duna partrol. Az utobbi 10 evben ezt Mttsekkel tettem, elotte is baratokkal vagy apuval, egyszer-egyszer anyuval. Gondoltam mar ra hogy elotte reszt kene venni az egyeb progikon, vajon akkor milyen elmeny lenne. A tegnapi tuzijatek nekem nagyon tetszett. Kicsit ujra gyerek lehettem es ott orultunk a mindenfel raketaknak, abraknak, szineknek. A zene is jol el lett talalva hozza. Aztan hazamentem es azt lattam, hogy egy kulfoldon elo ismerosom Boldog Szuletesnapot kivan az orszagnak, am alatta kommentben kifejtik, hogy ilyen szanalmas orszagnak csak szanalma szuletesnapja lehet, es bevallom neken ez fajt. Mert szerintem a mi hazank nem szanalmas. Oke a vezetoit peklapattal utnem agyon, es vannak benne szanalmas emberek, de hat ilyen hol nincs? Mitol szanalmas egy orszag? Azert mert a vezetoi ilyenek? Mashol is ilyenek csak nem ennyire latvanyosan.Azert van benne nem keves marharepa, aki szereti keverni  a bajt? Mas orszagban is van ilyen szep szammal. Vajon miert van, hogy mindig a kulfoldon elok szanalmasoznak? Mi pedig, akik itt elunk, a lehetoseginkhez merten probaljuk jobba-szebbe tenni a hazankat. Tegnap jatszottam ket ismeretlen gyerekkel. Odajottek hozzam, hogy versenyezzunk, anyuka a padrol figyelt aztan megkoszontek a jatekot. Egy szanalmas orszagban az idegen felnott nem jatszik az idegen gyerekkel es az nem koszoni meg a jatekot. Tegnap az a sok ember, aki egyutt orult a felroppeno szineknek es abraknak, nem lehet mind naplopo, gonosz, selejtes. Persze sokan mondjak, hogy ezt a penzt kolthettuk volna masra. Teny kolthettuk volna, de evente csak egyszer van szuletesnapja kicsi, tobb mint, ezer eves hazanknak es ilyenkor szerintem megerdemli, hogy unnepeljunk. En szeretem ezt a szanalmas kis orszagot, itt Europa kozepen. Szeretem a varosait, falvait, a hegyeket, a nagy tavat, aminek a kulfoldiek csodajara jarnak, szeretem a szineket meg a koszos bkvt is tudom szeretni. Jo amikor a neni a boltban ram mosolyog, amikor a fiatal srac segit feltenni a bringat a hevre, amikor az oreg bacsi az eleterol mesel, amikor sorba allunk a postan. Szeretem a magyar nyelvet, az eteleket,izeket. Persze nem konnyu itt elni es sok rossz tortenik velem is, de amiota hazajottem Genovabol, azota tudom, nem akarok mashol elni, csak ha muszaj. Mert nekem ez a szanalmas kis orszag a hazam, az otthonom.

1 megjegyzés:

Elf írta...

bárakárhányszor a fejemhez vágják, hogy menjek külföldre, bárakárhányszor szóba kerül a haza
Radnóti: Nem tudhatom
ennél szebben úgysem tudom elmondani, mit érzek....