2014. augusztus 27., szerda

Egyszer volt...

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy ember, aki megálmodott egy csodálatos világot. A Jóisten tehetséged adott neki, hogy ezt a világot elmesélje másoknak. Talán soha nem is gondolta, hogy mennyi ember életére lesz hatással, hogy mennyi mindenkit fog inspirálni a műve, hogy mit fog jelenti mások számára, hogy lesznek, akik újra és újra elolvassák majd a könyveit. Azt sem gondolta, hogy társaságok jönnek majd létre a művei miatt. Nem gondolta, hogy tábortüzek mellett fognak vitatkozni emberek arról, hogyan is áll pontosan a Szilmarilokban az a rész, amikor... és nem hiszem gondolt rá valaha, hogy majd megszemélyesítik egy-egy karakterét (a filmre gondolt azt tudom, és irtózott tőle). Nem hiszem, hogy eszébe jutott volna, hogy lesznek, akik "belőle" írják majd a diplomamunkájukat, hogy ugyanolyan dolgozatokat írnak majd róla, a történeteiből, mint amilyennek a hátuljára ő kezdte el inni annak idején a Hobbitot.
De azt hiszem, gondolom, talán egy kicsit örülne neki, hogy embereket hozott össze, hogy egy kicsivel több szeretetet találunk a világban, csak azért, mert vannak emberek, akik szerint fontosak az alkotásai és ezek az emberek találkoznak egymással és barátok, szerelmek, családok lesznek.

Kicsiny hazánkban két ilyen társaságról tudok, róluk szeretnék egy kicsit mesélni most.

Az egyik társaság, az MTT, nagyobb múltú, régi banda, sokan nőttünk fel a berkeiben, sokan éreztük a második otthonunknak és sokunknak fáj a szíve, azért ahogy látjuk mivé lesz. Az MTT elsősorban ismeretterjeszt és a közösségre fordítja a hangsúlyt. Ez nagyon jól látszik a rendezvényein (mindegyik közösségi rendezvény).

A másik társaság a Cosplay Club. A CP nem jöhetett volna létre, ha nincsenek a filmek, nem is olyan régi, alig másfél éve működő csapat. Kevesen is vagyunk, és nem titkolt, hogy nem engedünk be akárkit, mert a CP-hez való tartozás alapfeltétele a kiváló jelmez. A CP célja nem az ismeretterjesztés, nem a közösség létrehozása (bár, akik benne vannak, egy közösséget alkotnak), nem akar direktbe vonzani új embereket sem. A CP a külsőségekkel hívja fel a figyelmet Tolkienra és a műveire, színpadi produkcióval, fényképekkel, videókkal.

Egy ideális világban, a két társaság tökéletesen tudna együtt dolgozni, mert kiegészítik egymás céljait.

De nem tud.

Nem tudom pontosan hol csúszhatott el először a dolog, talán tavaly decemberben, amikor a LEPet szerveztük és leültünk egymással beszélgetni, én akkor még az MTT képviseletében, Ankalimonnal. A beszélgetés alatt-előtt folyamatosan azt éreztem, hogy Ankalimon szeretné, ha a CP az MTT berkein belül működne, és nem egy különálló társaságként, ahogy szeretne. Akkor, az együttműködés, nyögvenyelősen, de létrejött. Nem kevés munkám feküdt benne, hogy amennyire csak lehet, zökkenőmentes legyen a dolog. Aztán jött az ötlet, hogy dolgozzunk együtt továbbra is. Én a magam részéről örültem volna neki. Ez volt, valamikor januárban, a LEP után. Aztán az MTT részéről síri csend. Én jeleztem többször is (fogalmam sincsen miért, valamiért úgy érzem a mai napig, hogy egy kicsit kötelességem a két társaság közötti kommunikációban részt venni, hiszen az MTT-ben nőttem fel, elég sokat tudok róla), hogy például vinnénk szórólapot az április mondoconra, a táborról, meg az mttről, ha kapok. Frisset, aktuálisat. Végül egy olyat kaptam, amit ha kinyitottak az emberek a LEP programja volt benne. Kiraktam, mert azt gondoltam ártani nem árt, de nagyon gáznak találtam, és találom a mai napig is, hogy több hét alatt sem készült valami frissebb anyag (olyan március eleje környékén szólhattam először, és akkor még csak választ sem kaptam). Ketten voltak lent a tavaszi talin is fellépni, és nem kértek érte semmit (igen szoktunk pénzt kérni a fellépésekért, ennek az az egyszerű oka van, hogy mindenki saját maga állja a jelmezei költségét, csak az enyém kb. 80 ezer forintnál tart most).

Aztán egyszer csak jött egy, azt hiszem mail, de lehet, hogy a telefonhívás volt előbb, hogy akkor kössünk szerződést a leppel kapcsolatban és kössünk szerződést. Akkor meg lett tőlem kérdezve, hogy a jelen helyzetben kit képviselek, és én minden gond nélkül mondtam, hogy a CP-t. Persze rohadtul szeretném, ha létrejönne a megállapodás. Ez talán április közepe lehetett, de utána megint néma csend volt hetekig. Majd megérkezett egy olyan szerződés verzió, amire még én is közöltem, hogy hát ezt basszus akkor se írnám alá, ha aktívan MTTznék(azt hiszem ezzel nem árulok el titkot, de például erősen korlátozta volna az egyéb megjelenési lehetőségeinket). Nem azért, amennyi pénzt kínált benne Ankalimon, hanem azért, mert borzasztóan egyoldalú volt és kvázi rabszolgamunkát kért, egy külsősnek számító társaságtól. Sok ideges telefon és e-mail váltás után (és az idegesség nem csak a CP részéről volt érezhető)  nagy nehezen megszületett az elfogadható verzió, amire a CPsek többsége igent mondott. Kb. egy hét telt el a végleges verzió megszületése és a borzasztóan követelőző "deazonnalírjátokaláésküldjétekelésazonnalésMOST" után végül megköttetett a megállapodás. Ez valamikor május közepe környékén történt. És.... és aztán csend volt... Egy árva szó, egy e-mail, egy semmi se jött. Nem csak nekem nem, Másnak se. Vagyis, elnézést, jött néhány levél, amit én, mint kapcsolat tartó csak továbbküldve kaptam meg, Geritől. (Geri a CP vezetője.) Ezekben kvázi sikeretlen tárgyalás volt. Bár ezt nehezményeztem párszor, hogy helo, ha én vagyok a kapcsolat tartó, nekem is járnának azok a mailok. Szóval semmi se jött. Eljött az augusztus elseje, amikor is írtam egy levelet a vezetőségnek és Ankalimonnak, hogy hát akkor ugye tudnak róla, hogy lejárt a szerződés? Erre jött egy válasz, hogy neem járt, de jogkövetkezmények nélkül felmondhatjuk, de léci léci léci, várjunk még pár napot, mert épp tárgyalás van helyekkel és léci léci. És léci léci, mi vártunk. És.... semmi. Csend van és némaság. Annyi se jön, hogy hát még tárgyalunk ezzel,vagy amazzal. Ja mindezt úgy, hogy elvileg mi közösen lépnénk fel a tárgyalásokon.

Én borzasztóan sajnálom, hogy ez a helyzet, ugyanis ez az egész azt eredményezi, hogy a CP nem szívesen dolgozik együtt az MTT-vel, mint szervezettel, mert nem tartja megbízhatónak (A Lep körül is voltak mizériák anno, de erről azt hiszem írtam, ha nem, akkor kérdezzetek rá, elmesélem.). És ez szerintem szomorú dolog. Szomorú, mert mind a két társaságban vannak jó emberek, és mind a két társaság ugyanannak a mesternek a műve köré szerveződött, és együtt, talán mind a kettő hatékonyabb is tudna lenni (de nem úgy, hogy a CP betagozódik az mttbe, csupán a külsős rendezvényeken segítve egymást).

Nem tudom megjavítható-e ez még valamennyire.


S, hogy miért írtam le mindezt? Azért, mert mind a két oldalról hallom a fújolást a másikra, hallom, hogy fúj CP, konkurencia, fúj fúj, és hallom, hogy fúj MTT, mert milyen emberek vannak ott, mert jaj de nagyra vannak magukkal, úgy, hogy igazából egyik sem ismeri a másikat, nekem viszont nem esik jól, amikor az egyik társaság-beli barátaim, szidják a másik társaságot, meghallgatom és tudom, hogy sokszor van benne igazság (az első ilyen a LEP utáni első CP-s tali volt, ahol nem tudtam megcáfolni Krisztián szavait, amikor sorolni kezdte a rendezvényszervezéssel kapcsolatos hibákat). Nem tudom hányan olvasnak, nem is ez a fontos, csak szeretném, ha azok, akik igen, látnák, hogy egyáltalán szó sincs itt konkurálásról, hiszen mások a célok.

Nem tudom megfogalmazni jól, azt hiszem, amit még mondani szeretnék a dologgal kapcsolatban. Talán kicsit olyan ez az egész, mint a törpök meg a tündék. Más a céljuk, más teremtette őket, a közös teremtőjük valahol mégis ugyanaz, nem is nagyon barátkoznak, de azért akad néha kivétel.



19 megjegyzés:

Névtelen írta...

Rabyn, ezt eltehetem és elővehetem akkor, amikor majd a gomuncson téma lesz a külsős kapcsolatok rész?

Csillagvirág írta...

Persze.

Alyr/Annatar írta...

Néhány kiegészítés:
1. Soha nem hallottam semmilyen MTT-s közegben deklaráltan szidni a CP-t. Dicsérni sokszor sok helyről (legutóbb a táborban, a „Happy” videó kapcsán). Értetlenkedést „miért kérnek pénzt” meg hasonlókat néhány ember részéről. Ezeket viszont undok módon meg is válaszoltuk ott helyben, méghozzá az általad fent említett érvekkel. De kollektíven, vagy szervezetként nem hallottam szidni a CP-t soha.
2. A szerződés, minden maximalizáció meg kommunikációs hiba (tudom, ez eufemisztikus kifejezés erre a jelenségre) ellenére azt az egy célt szolgálja/ná/ta volna, hogy egy potenciális helyszín se mondja azt pont a LEP idejére az MTT szemébe, hogy „há, de itt van egy másik csapat, nem akarnak hülye előadásokat, meg a többi ismeretterjesztő izét, oszt mindenestül olcsóbbak, nekünk meg a menőséghez ennyi kell”. Ez szerintem érthető, meg az MTT eredeti kis céljainak (ami a tavalyi túlzásba menő önreklámot leszámítva szerintem a LEPen megvalósul) fontos.
Amúgy nekem még mindig aug. 31-ét mondtál lejárati dátumnak, nem júliust.
3. Szerintem amúgy tök simán el tudna létezni egymás mellett, sőt mi több, átfedésekkel a két társaság. (azzal együtt, hogy az MTT mint szervezet és mint baráti társaság messze nem ugyanaz, ahogy soha nem is volt) Leginkább azért, mert alapvetően totál más irányba indultunk el, mások a fontosak, és ez így jó.
(mellékesen még mindig szívesen tanítok kardpörgetéseket meg egyéb izéket, ha akarod)

Csillagvirág írta...

Alyr: tudom mire való a szerződés, én kötöttem... A gond a szerződés megkötésének módjával volt/van, illetve annak kezelésével. Az nem mód, hogy belebetegetjük, hogy lesz szerződés, és utána hónapokig kuss van róla, majd jön egy tervezet, ami elfogadhatatlan, és amikor elkezdjük átdolgozni, akkor meg hiszti van belőle, hogy miért vesz ez ennyi időt igénybe. (Tudta Anklimon, hogy akar velünk szerződni? Tudta.. Akkor simán elkezdhette volna korábban is, nem április közepe-vége fele...)
Nem azzal van a baj, hogy szerződést kellett kötni, azt én is normálisnak tartom.

Azért mondtam aug31-et mert úgy emlékeztem, de aug.1volt az, amikortól jogkövetkezmények nélkül felmondhatóvá válik.


Mellékesen még mindig szívesen tanulok ilyesmit, ha bírja a térdem. A vívó edzésekre például azért nem megyek el, mert utána nem tudok járni.:((

Gergő írta...

Alyr!
Az a gond,hogy az Mtt többsége,nem ismeri a mi álláspontunkat,nézőpontunkat. Bármiről is van szó,csak az egyik oldalt hallják.
És nem tudom,miért kell eröltetni,vagy elvárni,hogy az Mtt részévé válljunk,miért nem lehet külön-külön létezni?

Alyr/Annatar írta...

Gergő!

Az MTT többsége (itt a baráti társaságról beszélek, nem a kb 30 fős hivatalos társaságról) egyáltalán nem ismer titeket. Akivel beszéltem, az vagy akkor hallott rólatok először, vagy csak egy-két videót, képet ismert ami általánosan tetszett neki.

A hivatalos társaság jó része se tud sokat, Ankalimon tavasszal - szerintem meglehetősen tárgyilagosan mondott annyit a közgyűlésen, hogy szerződni szeretnének veletek (lásd fent). A dolog további folyásáról csak Rabyntól hallottam. A maximum "utálat" címén a "miért nem dolgoztok ingyen" lett felhozva, de az is elég gyorsan megoldódott, merthogy elfogadták az érveket.
Ezen túl sem a hivatalos, pláne a nemhivatalos tagság, de a vezetőség részéről se hallottam semmi negatívumot felétek (ettől még lehet, hogy van, de én nem tudok róla).
Az meg, hogy legyetek az MTT részei, szerintem max. alakuláskor merült fel, de az utóbbi 2 közgyűlésen, meg az utóbbi egy év tanácsülésein ötlet szinten sem merült fel. Lehet, hogy van, akinek ez a véleménye, de nem téríti az emtété tagságát semmire.

Thilanna írta...

Gergő: nekem tavaly annyi volt az egyetlen bajom a Cosplay Klubbal, hogy úgy éreztem, az egész HobbitHétvégék jelmezes rendezvénysorozatot mi találtuk ki, nem a Corvin kezdett el rá embereket keresni 2012-ben, így elég rosszul esett, hogy egy évre rá jött egy csapat ismeretlen, és beleült a készbe, átvette a koncepciót és a partnert is. és mivel a Corvinnak amit ti kértetek kevesebb gonddal járt, gyakorlatilag ezzel kitúrtatok minket onnét. Ez akkor sokunknak rosszul esett, de aztán örültünk neki, hogy a Tolkien Napra mégis sikerült megállapodnunk, illetve annak is, hogy ti is megértettétek, hogy mi miért örülnénk neki, ha legközelebb nem konkurrensként lépnénk fel. Nyilván nekünk az is furcsa, hogy ha az a hobbitok, h drága jelmezeket varrattok magatoknak, és programokat szerveztek, akkor miért akartok - bármilyen drága is - a hobbitokkal pénzt keresni (mi is rengeteg pénzt és energiát ölünk bele, nálunk mások a hagyományok), de "mindannyian mások vagyunk", én tiszteletben tartom, h nálatok ez a szokás.
Emberekként én sem hallottam semmi rosszat rólatok, és a jelmezeitekről pedig szintén sok jót.
Nem véletlenül voltatok meghívva a LEP afterpartyra anno, illetve ha a két közösség ismerkedéséről van szó, Tolkien Klubon, IHB-n, Margitszigetezéseken stb van rá mód, ezek nyíltak, gyertek -- ill. ha akarjátok, hívjatok a ti programjaitokra.
Nem tudom, hogyan kellene egyébként tennünk az ismerkedés érdekében, ha ti nem jöttök se hivatalos se informális eseményre, minket pedig nem hívtok... :)

egyébként én úgy tudom, h a poszt megszületése előtti hetekben Tamás Geryvel tartotta a kapcsolatot telefonon, és őt kérte meg rá, h téged tájékoztasson, Rabyn. ma meg ugye hosszabb e-mailezés is folyt. szóval remélem, hogy tényleg összejön az idei együttműködés, és meg is ismerünk titeket lassan. (mármint Rabynon kívül. :D)

Gergő írta...

Kedves Thilanna!
Az volt a helyzet,hogy nem mi kerestük meg tavaly decemberben a corvint,hanem pont fordítva. Ahhoz semmi kötünk nem volt,hogy a Budapest Film és a Corvin Mozi nem tud meg eggyezni veletek. Egyébként 5 és fél évig dolgoztam a Corvinban és amikor a Talum Zsuzsa felhívott,hogy megcsinálnánk e rögtön megkérdeztem,hogy és az Mtt?
És sok további beszélgetésen is azt mondtam nekik,hogy szeretnénk,ha ott lennétek ti is.
Aztán nem született sajnos veletek meg eggyezés. Mi pedig megcsináltuk az első hétvégét. Nem kiszúrásból,semmilyen hátsó szándék nem volt. Egyszerűen,csak éltünk a lehetőséggel.
A jelmezekre pedig azt tudom mondani. Igen drágán csináljuk és csináltatjuk. Nem ebből akarunk meg gazdagodni. És a befolyó összeget a jelmez bővítésére és karbantartására szoktuk használni.
De ez nem ismeretlen fogalom a hagyományörzök is hasonlóan dolgoznak. Inkább azt szeretnénk,hogy a hobbi eltudja tartani önmagát és ne pl a családi kasszából kelljen a késöbbiekben elvenni pénzt rá.
Hülye helyzet,hogy ide jutott a két csapat sajnos. A kérdés,hogy van e szándék,hogy helyre hozzuk...

Csillagvirág írta...

Na ugy nez ki nem ment el, amit erre irtam, pedig olyan szep hosszu volt... Megprobalom ujra. Szoval az egyik, hogy a tegnapi levelt azert latja a vezetoseg, mert beleraktam a listaba oket. Eredetileg az augusztus elejiben is ott voltak, csak valamiert egy ido utan nem, pedig egesz erdekes lett a vege. A szerzodest majd szivesen megmutatom annak, akit erdekel, az elso es az utolso verziot is, ha mar megmutathatom. De azert probald meg elkepzelni, ha en nemet mondtam ra elsore, mik lehettek benne. Az hogy Gerivel es nem velem kommunikalt elsosrban Ankalimon, addig, ameddig augusztus elejen le nem orditottam a fejet, azert problemas, mert a szerzodesben en vagyok megjelolve, mint kapcsolattarto, igy szerintem jogosan varom el, hogy elsokezbol ertesuljek a dolgokrol, hiszen ha mar a szerzodeskotes korul/utan is csak Gerin at tudok meg dolgokat, mi lesz kesobb? Mar tavaly is, Lep foszervezokent is kikertem magamnak azt ha az engem erinto infol, hozzam jutottak el utoljara. Idegen tarsasagokkal sem megy ez maskeppen. Ha nem ereznem a fentieket, nem irtam volna meg a bejegyzest. Nagyon regota erik bennem. Mert nem csak kimondott/leirt szavak a lenyegesek, hanem a nomverbalis kommunikacio is. Az arckifejezesek, nezesek, fintorok stb.

Alyr/Annatar írta...

Kincső/Thilanna:
Ha úgy tudják/gondolják, hogy az egész MTT utálja őket, akkor nem csodálom, ha nem jönnek el találkozókra. :)

Remélem, legalább annyit sikerül elérni szép lassan, hogy elhiszik, hogy nem utáljuk a CP-t, sőt. Főleg igaz ez azokra, akik a találkozókra járnak (=tágabb értelemben vett MTT, a baráti társaság).

Én a magam részéről örülök, hogy vannak profi jelmezesek, mert nekünk nem igazán voltak/vannak (perpill az egyetlen, filmes értelemben vett profi jelmezünk az szerintem a Gandalf-ruha amiben Bigfoot járkált tavasszal)

A Corvinos dologról meg annyi egymással ellentétes infót hallottam, hogy nem merek véleményt nyilvánítani. Talán, csak annyit, hogy az már a múlt és lassan mindkét félnek (igen, nekünk is!) illene továbblépnie.

Gergő írta...

Kedves Alyr!
Nem tudom kiktől hallottál véleményt,de azoké szerintem az érdemleges akik személyesen is tárgyaltak.
És azthiszem érdemes lenne egy pillanatra más szemszögből is megnézni. Mondjuk a corvin moziéból.
Állami cég. Ergo számít nagyon is,hogy mennyi bevételt termelnek,mert a főváros nem támogatja már egyáltalán a céget ezért saját magát kell eltartania. És így is minden évben rezeg a léc.
Ezért érthető,ha nem szívesen mennek bele egy olyan teljes napba ami lefoglalja a legnagyobb termüket és még kettőt. Még akkor is,ha lehet,hogy január elején nem biztos,hogy sokan mennének moziba. Bár tudnék rá példát mondani amikor James Cameron Avatárja ment,akkor teltház volt decembertől márciusig.
Tehát félnek a bevétel kieséstől.
Nem beszélve arról,hogy hogyan tudják megbeszélni a forgalmazókkal,hogy azon a napon egyáltalán nem tudják játszani a filmjüket,vagy csak egy kisebb teremben.
És utoljára hagytam ami szerintem a legfontosabb. A corvin mozi, keresett meg minket,konkrétan engem hívott fel Zsuzsa! Velem beszélt erről először. És szerintem,ha minden rendben lett volna a megbeszélésen és mindenki elégedett lett volna,akkor fel sem merült volna senkiben,hogy másik csapatot hívjnak.
Lehet ránk ujjal mutogatni vagy mondani bármit,de amíg lehetett mondtuk nekik,hogy veletek együtt szeretnénk csinálni. Sajnos nem úgy alakult,de a Lepre is elmentünk. A cirkuszról ami volt én sem beszélnék,maximum,ha konkrétan valakit érdekel. Amikor a csapatunkról beszéltünk és kérdeztek a megalakulásról mindig említjük az Mtt,mert az Mtt 2012-s januári rendezvénye nélkül meg sem alakulhatott volna a Cosplay Klub. A Mondó Conra is meghítunk titeket konkrétan az én ötletem volt,hamár elviekben együtt akarunk dolgozni,akkor legyen valami közös,nem jöttetek el. Elmentünk a tavaszi találkozóra,mert megkért rá Alew. Mindketten Lacival délutánig dolgoztunk mégis lementünk kb 1 órára,mert számítottatok ránk. Ezekután amikor induláskor el akartam köszönni ismerőstől volt aki azt mondta,hogy húzzak a francba,mert zavarom a játékot...
Erre mit mondjak? Nem ezt vártam volna,hogy csak a ti szórakozásotokra lementünk és órákat kocsikáztunk...
Az ilyen dolgokra sem ártana figyelni...
Ezekről a dolgokról nem tudom,hogy tudtok e,hogy mennyi mindenben próbálunk figyelni az Mtt-re és hírdetni. Nem csak nekünk kéne elmenni a ti általatok rendezett rendezvényre. Mi konkrétan hívtunk már titeket..
Bocsi,hogy hosszúra sikerült!

mogyocska írta...

őőő a tavaszi tali játékblokkját én vezettem, és rémlik, hogy bejöttetek köszönni, ami nem is lett volna baj, ha látván, hogy valaki épp beszél, akkor nem vágok a szavába, nem szakítom félbe mindenki játékát (azt hiszem épp én magyaráztam a szabályokat,de lehet, hogy tévedek, de nem tettem szóvá, mert csak ilyen kis birka vagyok), hanem csöndben odamegyek ahhoz, akit keresek. Az esti játék amúgy nyitott volt előttetek is, a célja ismerkedés lett volna egymással (még MTTs szemmel is sok volt az új arc), és én személy szerint örültem volna, ha ti is beszálltok, hogy esetleg oldhassuk az állítólagos (és persze valójában csak a fejekben létező) ellenszenvet a két társaság között, de ha jól emlékszem, hamar elmentetek. Így nehéz.

Mondoconra (asszem a most tavaszira) felmerült, hogy Bigfoot kimenne, de ott meg az volt, hogy ti, mint CP ingyen mentetek, mert nektek sikerült kidumálni, az MTT viszont nem vállalta be a belépők fedezését (az elnökségnek megvolt rá az oka, ezt most ne firtassuk), ezt tudtátok, mégsem érkezett olyan felajánlás, hogy te, ha úgyis csak egyedül jönnél, gyere velünk, beviszünk - akkor mi itthon épp nem tudtuk kigazdálkodni a belépőt, ezért nem ment Bf személyesen.

A saját véleményem a gigaleppel kapcsolatban pedig az, h bullshit, ha nekünk annyira kellene a Corvin, akkor lejjebb kellene adni az igényeket egy icipicit, legalábbis az alapján, amit elmondtál. (pl most nem kell annyi tudományos előadás, ami termet igényel, úgyis lesz konferencia a nyáron, csináljunk programot csak az aulába - társas, gyereksarok remekül elvoltak tavalyelőtt /tudom, én is szerveztem/, illetve tök jó, ha random emberek, akik eljönnek moziba, még ha nem is a Hobbitra, átmennek a rendezvényen, tovább maradnak, több kukoricát esznek, megismerik az MTTt, a CPt meg úgy általában Tolkienről is megtudnak ezt-azt, és esetleg maradnak egy Hobbit vetítésre pluszba.

Milyen kár, hogy a két csapat nem tud megegyezni, mert annyira mást akarnak...oh wait....

Gergő írta...

A mondóconnal kapcsolatban: mi is azért meheteünk ingyen,mert fellépünk. Gerinek nem kevés idejébe kerül míg eléri,hogy adjanak annyi jegyet. Konkrétan a tavaszi Conon,már így sem tetszett a szervezőknek,hogy ennyi jegyet igénylünk,ezért sem merült,fel,hogy felajánljuk,hogy adunk nektek is,mert nem tudtuk megoldani,természetesen,ha lehetett volna,akkor elintézzük...

Gergő írta...

Ja és azért mentünk el hamar a tavaszi találkozóról,mert mindketten fáradtak voltunk órákat autóztunk és haza akartunk időben érni. Amúgy én csak el akartam köszönni az ott lévő ismerősömtől. Senki szavába nem akartam vágni. Azért akkor sem ilyen reakcióra számítottam...

mogyocska írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
mogyocska írta...

Gergő, hogy értsd: nekem nem kevés munkám feküdt abban a rendezvényben, ahogy gondolom nektek sem 5 perc összerakni egy fellépést. Az, hogy csak azért félbeszakítottátok a játékot / szabálymagyarázást, mert el akartatok köszönni, az olyan, mintha felmentem volna a színpadra, miközben előadtok, csak hogy elköszönjek. Nagyfokú udvariatlanságra vall.

Nem hibáztatlak, mert fáradtak voltatok, csak úgy érzem, ha már nyilvánosan is mi vagyunk felelősek mert nem találtátok elég melegnek a fogadtatást, gondoltam, elmesélem a másik oldalt is

snufi írta...

Sziasztok! Én általában MTT-snek számítok, olyan értelemben, hogy gyakran vagyok al-al-alszervező, és az elmúlt 10 évben számos rendezvényen/táborban vettem részt. Ugyanakkor több más társaságnak is tagja vagyok, és bár nem volt példa ezek együttműködésére, nagyon is el tudom képzelni, mennyire nehéz lehet az ilyesmi, hiszen még adott társaságon belül is rengeteg különböző ötlet merül fel, amelyeket össze kell hangolni, és sokszor még ez sem sikerül abban a formában, ahogy azt kiötlötték.

Most jön a világmegváltó ötletem: alapvetően naiv vagyok, ezért azt kérem tőletek, hogy próbáljátok meg az egész együttműködésesdit elölről kezdeni, mintha ezek a korábbi súrlódások nem történtek volna meg. Gazdagabbak vagytok a tapasztalattal, de ne hordozzátok feleslegesen ezeket a sérelmeket. Elhiszem, hogy nagyon kellemetlen tapasztalataitok vannak a másikkal kapcsolatban, de az nem old meg semmit, ha felrójátok egymásnak ezeket, mert ebből nem fejlődik tovább semmi.

Kezdjétek újra, tiszta lappal, mert a bejegyzés alapján (és én itt értesültem először a konfliktusról) ez egy gyümölcsöző kapcsolat lehetne mindkét fél számára. Pontosan meg kell tárgyalni minden apró részletet, legyetek rugalmasak és érezzétek jól magatokat az eljövendő rendezvényeken.

Vagy hagyjátok figyelmen kívül ezt a - még szerintem is elég naiv - ötletet, de valahogy úgy tudnátok dűlőre jutni, ha mindent elölről kezdenétek, nem? :) Persze, csak ha továbbra is lóg a levegőben a közös rendezvény gondolata. Én örülnék neki.

Gergő írta...

Kedves Mogyi!
Természetesen én sem akarok ezen rugózni.
Ha udvariatlanság volt,elnézést.

Kedves Snufi!
Elviekben meg lesz az együtt működés.
Szerintem mi is hajlandóak vagyunk rá.
De ehhez sok mindennek teljesülnie kell. De szerintem,mindenki reméli és közös érdek,hogy meg legyen a jó kapcsolat!

mogyocska írta...

Gergő: nincs harag ;)