2013. május 12., vasárnap

L'esame di lingua, livello B2 partito 1

Tegnap felkeltem Dodieval, együtt indultunk, nekem így bőven volt időm kényelmesen odaérni a BME-hez. Hála az égnek nem esett az eső. Még volt időm pénzt felvenni, aztán szerezni némi innivalónak valót, meg egy csokit (csoki nélkül nincsen vizsga), aztán csak vártam, és vártam és vártam, hogy legyen már 10 óra és kezdjük már el.
A hallgatási az valami borzasztó volt. Eléggé torz volt a magnó és a fociról volt benne szó,amiről én magyarul se sokat tudok, nemhogy olaszul (és nem, a szakkifejezések NEM a nyelvvizsga része...) oké nem volt belőlük sok, de ettől még, én nehéznek éreztem.
A grammatika jó részét tippeltem. Soha nem mentek nekem a kiegészítős feladatok, magyarul sem vagyok jó bennük, így vagy a hasamra ütöttem, vagy próbáltam kitalálni mi kellhet oda (itt már van ige, akkor az nem jöhet ide, itt congiutivo van, abból csak egy van, az tuti ide jön, ó ez itt egy múltidő!!). Szóval félek tőle, hogy meglesz-e az a része. A levél témája Pisa volt. Hihetetlen boldog lettem tőle, hogy Pisáról írhatok. A fordításban egy csaj bevesz egy ecstasyt és összeomlik a mája és meghal, de mégse mert kap másik májat (valószínű nem?) és most járja az országot és meséli a saját sztoriját. Hát gratulálok... Aztán volt méég kérdéses válaszos, ahol a pangiasius halról kellett okosakat válaszolni a szöveg alapján. Na az is jól ment szerintem. Bár volt egy kérdés amire az istennek se találtam meg a választ, csak hosszas keresés után.
Egész jókedvűen jöttem ki, most sokkal inkább érzem úgy, hogy megvan, mint, amikor először voltam. Végül is mindent megtettem az ügy érdekében. A szóbelitől kicsit tartok még, mert vannak olyan témák, akihez az anyanyelvemen se tudok hozzászólni...

Aztán átöltöztem az utcán és elmentem Any lagzijára is.:)

És most még visszatérnék a tegnapelőttre, amikor is itt volt Tünde, Adim, Thereon, Mogyi, Bigfoot, Orsie és Dodie. Hát én valami zseniálisan jól éreztem magam. Sokat nevettem, beszélgettem, nevettem, viccelődtünk, nagyon nagyon jó volt. Kéne még sok ilyet csinálni.

Nem tudom mivel vívtam ki a sorstól, az égiektől, vagy mindenki nevezze, ahogy akarja, hogy most nekem jó. Tényleg jó. Úgy néz ki lesz állásom (rendes), tehát az egyik quest a kettőből már megvan.:)

1 megjegyzés:

Elf írta...

:))))))))))))