2013. április 20., szombat

Top10 - külföldi

Van ez a videó itt: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bhcdlBnofsA

Elkezdtem hát gondolkodni a számomra 10 legkedvesebb filmen.

Nagyon nehéz ezen filózni, mert rettentő sok filmet láttam az életem során. Nem sorrendben fogom őket most betenni, hanem, ahogy eszembe jutnak.

1. A Gyűrűk Ura - oké szerintem ezt nem kell magyarázni miért (most is éppen fut olaszul). Ha ez a film nincsen soha nem ismerem meg a barátaimat, sosem találkozom velük. 10 évvel ezelőtt került a moziba. 10... Durva...

2. Harry Potter - detto, mint a GyU.

3. State Buoni Se Potete - 5 éves voltam, amikor láttam. 5 sok mindent nem értettem belőle, de az, ahogy éneklik benne a címadó dalt, hát az teljesen megfogott. Akkor szerettem bele abba a nyelvbe, amit most nap-mint-nap használok.

4. Hair - Még nem tudtam olvasni, amikor anyuékkal megnéztem, szerintem véletlenül láttam. Tetszett a zenéje, a stílusa, a mindene. Később nagyon szerettem volna abban a korban élni, mert a szabadságot jelentette nekem. Kb. 16 éves koromig teljesen úgy is öltöztem, mint egy hippi sőt igazából a mai napig felfedezhetők a ruhatáramban hippi stílusú ruhák.

5. A Faun Labirintusa - Ez volt az első olyan film, amin mások előtt is sírtam. Ha kellene egy példát hoznom a tökéletes filmre, számomra talán ez lenne az.A látványvilága, a története, a zenéje, mind beleégett az agyamba.

6. Sült Zöld Paradicsom - A legszebb film a barátságról.

7. - Benni és Joon - Szvsz Jhonny Depp legjobb filmje.

8.- Sok Hűhó Semmiért - Eleve szeretem Shakespeare műveit, de ha Kenneth Branagh nyúl hozzájuk, akkor külön jól sikerülnek. Ennek a filmnek zseniális a szereposztása, a helyszíne, a látványa és a zenéje is.

9. Donnie Darko - Ezt a filmet nagyon sokára néztem meg, mert ez nem olyan, hogy mellette mosogat az ember. Elgondolkodtató... Nagyon is az.

10. Sörgyári Capriccio - Na ez a film a családomban alap. Szerintem már mindenki kívülről tudja.:)



























1 megjegyzés:

Elf írta...

nem tudnék 10 filmet mondani...
de
GYU - az életem
HAIR - a fiatalságom, nekünk még keményen mondott valamit
DIRTY DANCING - segített túlélni 10 évet a házasságom végén
SW 4-6 - kinyílt vele a világ anno
MÁTRIX - kinyitottam a nagyon szorosra zárt spirituális kapumat

azt hiszem a többi így úgy hatott rám, vagy sem, de annyira nem tudok kiemelkedőt