2013. április 16., kedd

Vivere (élni)

Ma megnéztem mennyi pénzt sikerült összegyűjtenem az elmúlt négy hónap alatt... Hát... Maradjunk annyiban, hogy hamar kell valami meló otthon.

Viszont rettentő sok élmény ért, és ezeket nem cserélném se forintra se euróra.
Kb. 2-2,5 hónap az itt töltött időből csupa szomorú színben játszik. Nem voltam boldog és ez nem kifejezés. Nagyon boldogtalan voltam. Nem tudtam, hogy mi lesz velem, hogy mire megyek haza, hogy mihez kezdek majd. Nem volt talaj a lábam alatt és ez nekem szokatlan érzés volt. Nem tudtam tervezni sem, pedig amióta az eszemet tudom mindig van A,B,C tervem az életre. Nem nagy tervek, csak a mi lesz ha-ra van egy válaszom.
Január-februárban nem volt semmim és még beteg is lettem. Iszonyatos volt. Utoljára nem is tudom mikor voltam ennyire boldogtalan, talán még a középiskolában. Ráadásul a tavasz is késett. Nagyon későn kezdett igazán sütni a nap, és ez a másik dolog, ami meg tud ölni engem. Ha nincsen fény. S itt nem volt.

Aztán pár hete, amikor először mentem egyedül kirándulni és jól tudtam magam érezni, elfeledve minden más bajomat, beszélgettem nevettem, hetek óta először. Valahol itt indultam el azt hiszem a gyógyulás útján. Egyedül voltam egy csomó idegen között és mégsem voltam teljesen egyedül. Ismeretlenek voltak és mégis beszélgettünk és ez jó volt. Nagyon jó.
Közben az idő is kezdett jobbra fordulni, többet sütött a nap, már nem sötétben keltem reggel.
Később kijöttek anyuék. Akkor éreztem igazán, hogy igen, kész vagyok hazamenni. Megmutattam nekik mindent (de erről a másik blogban már írtam), és éreztem, hogy kész vagyok.Jól vagyok. Nem vagyok még boldog, mert ahhoz még hosszú út vezet, de jól vagyok, meggyógyultam, majdnem, mint Éowyn.
Megint tudok mosolyogni, megint nevetek, énekelek a konyhában takarítás közben, játszom a kiskrapekkel, ugrálunk a kiscsajjal az utcán, szóval jobb. Határozottan jobban vagyok.

Mert élni jó. Élni kell. Lehet sokezer eurója valakinek, ha nincsen élete. Nekem van. Mert akarom, hogy legyen.

Szeretném, ha meg tudnám ezt mutatni másoknak is.Ha képes lennék rá, hogy átragadjon olyanokra, akiknek szüksége van rá, hogy érezzék, az élet akkor is szép, ha vannak iszonyatos időszakok benne.

Nincsenek megjegyzések: