2013. április 21., vasárnap

Top10 - magyar

Az előző bejegyzéshez hasonlóan álljon itt most 10 olyan magyar film, ami valamiért kedves a szívemnek. 

1. Égig érő fű  - Aki ezt a filmet nem látta, az sürgősen pótolja be. Hihetetlen kedves, szórakoztató és megható film ez arról, hogy bármit el lehet érni, ha el akarod, és persze a barátságról.

2. Szeleburdi család - Valahol az én családom is ilyen. Mindenkit befogad, mindent megold, csak az én apukám sokkal idegesebb fajta. Mi is évekig álmodoztunk A Kertes Házról, és nekünk is rettentő sok barátunk van. 

3. Barátom Boncza - Korábban már írtam erről a filmről (az előző blogon), így most csak a címét említem meg.

4. Valami Amerika - Ebben a filmben az az érdekes, hogy igazából annyira nem jó film, nekem viszont fontos. Aznap, amikor megnéztük moziban, halt meg a nagypapám, és a barátaim, Any és Hari, akikkel aznap találkoztam gyorsan elvittek moziba, hogy jobb kedvem legyen. Sikerült nekik.:)

5. Magyar Vándor - Hatszor láttam ezt a filmet legalább.Hatszor. Annyira jó a humora, az utalásai,a zenéje, hogy szerintem látni fogom még párszor az életem során. Idézgetni is szoktunk belőle. :)

6. Abigél - Ezt a filmet hamarabb láttam, minthogy a könyvet olvastam volna (szerintem még olvasni sem tudtam...) és nagyon tetszett. Tetszett a világa, a szabályok, a titokzatossága, ahogy a felnőttek titkai szépen lassan kiderülnek a gyerekek számára is. Valahol szerettem volna egy ilyen világban élni egy kicsit, ahol fontos, hogy összetartsunk, mert meg kell védeni egymást. Akkor még nem fogtam fel, hogy miért is viselkednek így a felnőttek, azt csak jóval később értettem meg. 

7. Valahol Európában - Ezt a filmet azért nézették meg velünk anyáék,mert apa elvitt minket a musical bemutatójára, és hogy tudjuk már, hogy mit nézünk. Lehettem vagy 7 éves maximum 8. A filmből csak alig pár jelenetre emlékszem, például, amikor a végén elmondják, hogy kinek hogyan halt meg a családja, vagy amikor a főszereplő lány visszaemlékezik, hogy mit tett azért, hogy a családja éljen, mégis elhurcolták őket, meg persze a végére. Emlékszem, hogy azért kezdtünk el bohóckodni a barátnőmmel, mert nem akartunk sírni rajta, mert hát az egy baromira sírnivaló film. Ha most visszamennék az időben, szólnék anyának, hogy talán nem kéne velünk megnézetni, mert a színdarab fele annyira nem sokkoló, mint a film és szerintem kicsik voltunk mi még hozzá. 

8. Kötelező olvasmány filmek - Kőszívű ember Fiai, Egri Csillagok, Koppányi aga testamentuma , ezeket azért veszem egy kalap alá, mert mindig kb. ugyanakkor adja őket a tv és olyankor meg is szoktuk nézni őket. Szerintem mind a három film jól sikerült. A háromból csak egy könyvet olvastam, azt is már egyetemistaként, az Egri Csillagokat. Ezekből is szoktunk idézgetni.:) 

9. Indul a Bakterház - Ugye ezt nem kell magyaráznom?:) 

10. Moszkva tér - Amikor a film játszódik én csak kb. 3 éves lehettem, de valahogy azóta sem változott sokat a világ. Pont az előttem érettségizőknél volt ugye a botrány, hogy kiderültek a tételek, és mi is pont ugyanannyira rettegtünk az érettségitől, mint ők.Mi sem tudtunk hogyan tovább, csak homályos elképzeléseink voltak róla, hogy mihez kezdünk UTÁNA. Mondjuk az én iskolában/osztályomban nem volt ekkora az összhang, nekem máshonnan voltak barátaim, akikkel nem is a moszkván, hanem a kálvinon, nyugatiban, deákon találkoztunk többször, de közülük is sokan másfelé vannak már.


S persze még ide sorolhatnék annyi filmet, amik mind utólag jutottak eszembe.:)) 

Nincsenek megjegyzések: